Monday, August 19, 2019

کم پشتی موی کودکان با تیغ زدن رفع می شود؟

 کم پشتی موی کودکان با تیغ زدن رفع می شود؟
کم پشت و کرکی بودن موی کودکان بسیاری از والدین را نگران کرده و پیشنهادهای مختلفی از جمله تراشیدن مو و یا استفاده از تقویت کننده ها را از دیگران دریافت می کنند.با رعایت برخی از اصول می توان از موهای کودکان بیشتر مراقبت کرده و آنها را تقویت نمود.کم پشتی موی کودک نوزادان اغلب در شش ماهه اول زندگی دچار ریزش مو می شوند ؛ موها می ریزد و حتی ممکن است رنگ یا بافت متفاوتی داشته باشند، این کاملاً طبیعی است و بسیاری از والدین جدید می دانند که باید انتظار این را داشته باشند ؛ اما چه اتفاقی می افتد اگر کودک نوپای شما موهایش را از دست بدهد؟
آیا برای یک کودک دو ساله معمولی و یا طبیعی است که تکه های طاسی روی سرش داشته باشد؟ ریزش موی کودک نوپا به اندازه ریزش موی نوزاد تازه متولد شده نیست و اغلب چیزی نیست که والدین نگران آن باشند. دلایل زیادی برای ریزش موی کودک نوپا وجود دارد. زمان زیادی لازم نیست و مو به خودی خود رشد خواهد کرد. نگاهی به وضعیت خواب فرزندتان بیندازید، اگر او شما همیشه به سمت راست می خوابد یا سرش را روی تشکش می مالد, ممکن است که موهای آن طرف سرش طاس یا نازک تر شوند.این رفتار تکه های کچلی روی سر کودک را ایجاد می کند و زمانی که کودک بزرگ تر می شود و در موقعیت های مختلف به خواب می رود, پیدا خواهد بود. آسیب فیزیکی نیز ممکن است باعث ریزش مو شود: اگر موهای یک کودک خیلی سفت یا دم اسبی بسته شود و یا اگر موهای ژولیده با خشونت کشیده شوند, ممکن است باعث ریزش موی سر او شود. برس زدن نیز می تواند باعث این اتفاق شود: از یک برس موی طبیعی و نرم استفاده کنید و دقت کنید که موها راحت باشند و کشیده نشوند. مو دوباره رشد می کند و نگران کننده نیست ، زمانی که کودک به صورت ناخودآگاه موهای خود را می کشد، معمولاً به دلیل برخی عوامل استرس زا در زندگی او, مانند یک نوزاد جدید یا از دست دادن یک فرد محبوب است و باعث ایجاد تکه های نامنظم ریزش مو می شود.

چرا موی کودکم کم پشت است؟

بهترین راه برای درمان این مو, کشف علت اصلی استرس یا اظطراب و درمان آن است. سرزنش کردن کودک برای کشیدن موهای او اغلب کمکی نمی کند. اگر موهای کودک شما به اندازه کافی بلند است, می توانید آن را شل کنید تا از کشیدن خودداری کند. 
همه موهای یک دوره استراحت و یک دوره رشد دارد. دوره رشد معمولاً حدود سه سال و فاز استراحت سه ماه طول می کشد. معمولاً تا پنج درصد از موهای شما در یک زمان در فاز استراحت است. استرس, تب یا تغییر در سطوح هورمونی می تواند باعث ایجاد مقادیر زیادی مو برای ورود به فاز استراحت شود.
این بدان معنی است که سه ماه بعد, زمانی که تمام این موها با هم وارد دوره رشد می شوند, موهای در حال رشد موهای خود را از کیسه های ترشحی بیرون می آورد و به مقدار زیادی ریزش می کند. وقتی موهای جدید شروع به رشد می کند, باعث ریزش مو می شود. 
یک بیماری که باعث ریزش مو می شود, آلوپسی آرئاتا می باشد ؛ آلوپسی آرئاتا در اطراف خال های قهوه ای صاف و صاف قرار دارد و می تواند هر قسمتی از بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. با آلوپسی آرئاتا سیستم ایمنی شما به کیسه های ترشحی مو حمله می کند که سپس رشد مو را آهسته می کند.
مبتلایان ممکن است به چادرهای کوچک در ناخن هایش توجه کنند.این وضعیت توسط یک دکتر یا متخصص پوست تشخیص داده می شود. هیچ درمانی برای آلوپاسی آرتا وجود ندارد، اما اغلب با کمک کرم های ضد آفتاب موضعی به تنهایی از آن جدا می شود. تاثیری بر سلامت کلی فرد ندارد. 

No comments:

Post a Comment