Tuesday, August 13, 2019

چگونه لکه ها را از روی لباسمان پاک کنیم؟

چگونه لکه ها را از روی لباسمان پاک کنیم؟
از بین بردن لکه های رنگ قرمز مایل به قهوه ای از دستگاه ها و به ویژه از لباس ها، یک کار خسته کننده است.در بعضی موارد، مردم تمایل دارند لکه ها را با پاک کننده های ساینده ای و پد های پشمی فولادی پاک کنند، اما فایده ای ندارد این روش های تهاجمی تمیز کنندگی، برعکس، خسته کننده تر هستند تا اینکه سودمند باشند بنابراین، کلید خلاص شدن از شر این لکه های زشت و زننده در استفاده از روش های مناسب و عناصری برای تمیز کردن است. اساسا، زنگ زدگی یک ترکیب معمولی به نام اکسید آهن است و وقتی آهن با اکسیژن ترکیب می شود، شکل می گیرد از این رو، اکثر اشیاء فلزی به خصوص آهن و فولاد (آلیاژ آهن) مستعد به زنگ زدن هستند، به خصوص آنهایی که در معرض هوا و آب می باشند.تمیز کردن لکه زنگ زدگیاز بین بردن لکه های زنگ زدگی از لباس بسیار دشوار است زیرا آنها به راحتی در آب حل نمی شوند علاوه بر این، ذرات زنگ زدگی نیز تمایل دارند تا بر روی الیاف طبیعی بمانند با این وجود، می توانید از آب لیمو و محلول نمکی برای از بین بردن این مشکل استفاده کنید. شما فقط نیاز به اشباع زنگ زدگی در آب لیمو تازه دارید و آب نمک را روی آن بمالید و حداقل یک ساعت و نیم اجازه دهید محلول روی محل بماند و سپس با یک حوله سفید تمیز آن را تمیز کنید. اگر لکه هنوز هم وجود دارد، لباسی را که در محلول لیمو و نمک قرار داشت را در نور مستقیم خورشید قرار دهید و نیم ساعت تا یک ساعت بماند ؛ در نهایت، لباس را با دست یا ماشین لباسشویی بشورید.
برای لکه های کم، شما می توانید از محلولی تهیه شده با دو لیتر آب گرم و شش قاشق چای خوری تارتار استفاده کنید و اجازه دهید این محلول برای چند ساعت در لباستان خیس بخورد.یک محلول با چهار فنجان آب و دو قاشق چای خوری آمونیاک نیز در این رابطه مفید است علاوه بر این، می توانید از پاک کننده های ضد زنگ مطمئن استفاده کنید. با این حال، هنگامی که با لکه های زنگ زدگی روی پارچه های ظریف مانند ابریشم، پشم، ترایکتات و غیره روبرو می شوید، بهتر است پارچه را با پاک کننده های حرفه ای تمیز کنید.
برای حذف لکه های زنگ زدگی از روی ابزار و تجهیزات، محل های آسیب دیده را در آب لیمو برای چند دقیقه خیس کنید و سپس آن را بشویید. اسیدیته موجود در لیمو، باعث می شود که ذرات زنگ زدگی خنثی شود و به این ترتیب باعث می شود که آنها را از بین ببرند.آب لیمو علائم اکسیداسیون سیاه رنگ را از وسایل نقره نیز پاک می کند. ابزاری از جنس فولاد ضد زنگ مانند چاقو فولاد ضد زنگ کربن نیز در هنگام برخورد با آب لیمو، زنگار دریافت می کنند.
علاوه بر این، می توانید لکه ها را با استفاده از یک فویل آلومینیومی یا قلع از بین ببرید. برای لکه های سخت، مخلوطی از یک نسبت پراکسید هیدروژن و سه نسبت کرم تارتار استفاده کنید، و آن را روی محل آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید کمی خشک شود و سپس آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.
علاوه بر این، شما می توانید وسایلی مثل ابزار باغبانی را در سرکه سفیدی قرار دهید و روز بعد آنها را تمیز کنید. به همین ترتیب، پیچ های زنگ زده، آجیل، پیچ و مهره ها، بولت و غیره، را در سرکه بگذارید یا سرکه را روی آنها اسپری کنید و در یک رول خیس شده از سرکه قرار دهید.
بعضی از روش های دیگری برای حذف زنگ زدگی، به ویژه برای اقلام ساخته شده از فولاد ضد زنگ عبارتند از ؛
شیرسویا ، مخلوطی از یک کرم تارتار و چند قطره آب لیمو، و ترکیبی از آب لیمو وجوش شیرین می باشد.

No comments:

Post a Comment